Διαφήμιση στη Google (Google Ads)
Η διαφήμιση στη Google (Google Ads) είναι αυτή τη στιγμή μια από τις πιο αποδοτικές
(αν όχι η πιο αποδοτική) μορφές διαφήμισης που μπορεί να γίνουν στο διαδίκτυο.
Βέβαια, αυτό δεν είναι κάτι νέο, αφού σαν πλατφόρμα υπάρχει από το 2000. Όσο περνούσαν τα
χρόνια όμως και η Google κέρδιζε όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά αναζήτησης, το AdWords
(πλέον Google Ads), έγινε η de facto επιλογή για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Σε αντίθεση με άλλες πλατφόρμες, στο Google Ads έχουμε το σημαντικό πλεονέκτημα πως οι πελάτες
ψάχνουν για την επιχείρηση μας. Δεν ψάχνουμε εμείς γι’ αυτούς όπως γίνεται
για παράδειγμα στο Facebook και το Instagram.
Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε τα παρακάτω:
Ποια είναι τα 5 πιο συχνά λάθη στο Google Ads
Τι είναι και πόση σημασία έχει το Quality Score στις διαφημίσε
Πως η ιστοσελίδα σας μπορεί να επηρεάσει την απόδοση των διαφημίσεων
Πόσα χρήματα πρέπει να επενδύσετε στο Google Ads για να δείτε αποτελέσματα
Τι είναι στην πραγματικότητα το Google Ads
Διαφήμιση στη Google: Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη
1. Βιάζεστε να δείτε αποτελέσματα
Το Google Ads χρειάζεται χρόνο και υπομονή. Θα πίστευε κανείς πως «αφού πληρώνω
δεν μπορώ να περιμένω» αλλά δυστυχώς -ή ευτυχώς- κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Σκεφτείτε πως μαζί με σας,
διαφημίζονται και άλλες επιχειρήσεις του κλάδου σας. Πολλές μάλιστα διαφημίζονται για χρόνια πριν από σας.
Η Google θα πρέπει να προσαρμοστεί στον νέο διαφημιζόμενο και
να μη δυσαρεστήσει τους παλιούς.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως κάθε φορά που γίνεται μια αλλαγή σε κάποια καμπάνια μας, η
Google τη θέτει σε διαδικασία εκμάθησης. Διαδικασία που κρατάει περίπου 5 μέρες. Δε φτάνουν όμως αυτές!
Εμπειρικά, μπορούμε να σας πούμε πως ένας νέος διαφημιστικός λογαριασμός,
αρχίζει να αποδίδει καλά μετά από 2-3 μήνες.
Δεν αφιερώνετε όσο χρόνο χρειάζεται
Η καλή απόδοση που αναφέραμε παραπάνω όμως δεν συμβαίνει από μόνη της. Η διαφήμιση
στη Google χρειάζεται καθημερινή ενασχόληση για να αποδώσει.
Συγκεκριμένα, μερικές από τις καθημερινές εργασίες που κάνουμε είναι:
Έλεγχος για αρνητικές λέξεις κλειδιά
Έλεγχος απόδοσης ομάδων διαφημίσεων
Έλεγχος απόδοσης διαφημίσεων και παύση αν χρειαστεί
Έλεγχος θέσης διαφημίσεων έναντι του ανταγωνισμού
Έλεγχος και αξιολόγηση του δείκτη ποιότητας των λέξεων κλειδιών
και αρκετά άλλα…
Όπως θα έχετε καταλάβει, το Google Ads δεν είναι ένα σύστημα το οποίο απλά
στήνεις και δουλεύει μόνο του.mΕίναι ένας ζωντανός οργανισμός που μεταβάλλεται συνεχώς.
Άρα, χρειάζεται και την αντίστοιχη προσοχή γιατί αλλιώς είναι πάρα πολύ εύκολο να χαθούν χρήματα.
Δεν μετράτε τις μετατροπές
Μετατροπή στη γλώσσα του Digital Marketing ορίζεται ως η ενέργεια που κάνει ο επισκέπτης της
ιστοσελίδας μας και είναι σημαντική για μας. Αυτό μπορεί να είναι η συμπλήρωση μιας φόρμας,
η αγορά ενός προϊόντος, η εγγραφή στο newletter μας ή απλά, η προβολή μιας συγκεκριμένης σελίδας.
Το να μη μετράτε τις μετατροπές είναι σα να περπατάτε στο σκοτάδι. Δεν μπορείτε να
δείτε ποιες λέξεις αποδίδουν ώστε να τις ενισχύσετε αλλά δε μπορείτε να δείτε
και ποιες δεν αποδίδουν ώστε να τις σταματήσετε!
Είναι εξαιρετικά σημαντικό λοιπόν, να εγκαταστήσετε κώδικα μετατροπών στην ιστοσελίδα σας.
Μόνο έτσι θα μπορέσετε να αξιολογήσετε σωστά την επένδυσή σας.
Δεν δοκιμάζετε διαφορετικές παραλλαγές διαφημίσεων
Δεν αποδίδουν όλες οι διαφημίσεις το ίδιο. Κάθε ομάδα διαφημίσεων θα πρέπει να έχει τουλάχιστον
διαφημίσεις με διαφορετικό ή παραλλαγμένο κείμενο η κάθε μια. Σε τακτά διαστήματα, θα πρέπει να
ελέγχεται ο παραπάνω διαχωρισμός και να μπαίνουν σε παύση οι διαφημίσεις που δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα.
Το παραπάνω ονομάζεται Split testing και είναι ο μόνος τρόπος να ελέγξουμε με ποιες λέξεις αντιδρά περισσότερο το κοινό μας.
Είναι πολύ σημαντικό, όταν φτιάχνετε τις διαφημίσεις σας, να έχετε στο μυαλό σας πως απευθύνεστε σε ανθρώπους που
ψάχνουν κάποια υπηρεσία σαν και τη δική σας. Κάντε τη ζωή και την αναζήτησή τους πιο εύκολη και
μη διστάσετε να κάνετε χρήση προτροπών όπως «δες τις προσφορές μας» ή «δες τους τιμοκαταλόγους μας».
Έχετε κάποιο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού σας; Προβάλλετέ το. Παραδείγματα όπως «δωρεάν
αποστολή» ή «δωρεάν δοκιμή» αποδίδουν εξαιρετικά αν χρησιμοποιηθούν σωστά.
5. Κάνετε λάθος χρήση των τύπων αντιστοίχισης λέξεων κλειδιών
Αυτό είναι πραγματικά ένα λάθος που κοστίζει και, δυστυχώς, είναι το πιο συχνό που
παρατηρούμε όταν κάνουμε έλεγχο σε έναν υπάρχων λογαριασμό.
Οι βασικές μορφές αντιστοίχισης είναι οι παρακάτω:
Ευρεία αντιστοίχιση (π.χ. παιδικό ποδήλατο)
Τροποποιημένη ευρεία αντιστοίχιση (π.χ. +παιδικό +ποδήλατο)
Αντιστοίχιση φράσης (π.χ. «παιδικό ποδήλατο»)
Ακριβής αντιστοίχιση (π.χ. [π.χ. παιδικό ποδήλατο])
Ο τρόπος που θα χρησιμοποιηθούν οι παραπάνω τρόποι αντιστοίχισης είναι εξαιρετικά
σημαντικός. Κατά κανόνα όμως, να έχετε στο μυαλό σας πως ο πρώτος τρόπος είναι
η σίγουρη και εύκολη οδός για να χάσετε πολλά χρήματα!
Αν υποθέσουμε ότι όντως θέλετε να διαφημίσετε παιδικά ποδήλατα και επιλέξετε τον πρώτο τρόπο, η
διαφήμισή σας θα εμφανιστεί σε πάρα πολλές παραλλαγές αναζητήσεων, τις περισσότερες
φορές άσχετες με την επιχείρησή και το στόχο σας. Μερικές από αυτές μπορεί είναι: «αγγελίες για παιδικά ποδήλατα»,
«μεταχειρισμένα παιδικά ποδήλατα», «πως αλλάζουμε λάστιχο σε παιδικό ποδήλατο» κτλ.
Μπορεί πολλοί όροι αναζήτησης να σας φαίνονται παρατραβηγμένοι ή απίθανο να τους
γράψει κάποιος αλλά πιστέψτε μας, κανείς δε σκέφτεται όπως εμείς κι εσείς όταν ψάχνει κάτι.
Στόχο μας είναι να βρεθούμε μπροστά στον χρήστη όταν πραγματικά ψάχνει για τις υπηρεσίες ή
τα προϊόντα μας, όχι σε άσχετες αναζητήσεις που απλά κατασπαταλούν το budget μας.
Διαφήμιση στη Google: Τι είναι και πόση σημασία έχει το Quality Score
Το Quality Score (ή αλλιώς δείκτης ποιότητας) είναι μια βαθμολογία από το 1 έως το
10 την οποία η Google δίνει στις διαφημίσεις μας.
Όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η βαθμολογία, τόσο μεγαλύτερα και τα οφέλη.
Συγκεκριμένα, με ένα υψηλό δείκτη ποιότητας κερδίζουμε τα παρακάτω:
Καλύτερη θέση έναντι του ανταγωνισμού
Μεγαλύτερο μερίδιο εμφάνισης
Μεγαλύτερη αναλογία εμφανίσεων προς κλικ
Και το σημαντικότερο, χαμηλότερο κόστος ανά κλικ!
Ας δούμε ένα παράδειγμα: Έστω ότι διαφημίζουμε παιδικά ποδήλατα και ο δείκτης ποιότητας μας είναι 8/10.
Το ποσό που είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε στη Google για ένα κλικ είναι 0,80€. Ταυτόχρονα, ένας
ανταγωνιστής μας στοχεύει την ίδια λέξη, δίνοντας 1€ ανά κλικ αλλά με δείκτη ποιότητας 6/10.
Νικητής εδώ, κατά πάσα πιθανότητα, θα είναι η δική μας διαφήμιση
καθώς ενώ έχει χαμηλότερη προσφορά, έχει μεγαλύτερο δείκτη ποιότητας.
Μπορεί να σας φαίνεται περίεργο αλλά αν το δούμε από την πλευρά της Google είναι απλό. Η Google
θα πρέπει να εμφανίζει αποτελέσματα σχετικά με αυτό που αναζητά ο χρήστης ώστε να τον κρατά ευχαριστημένο.
Ο μεγαλύτερος δείκτης ποιότητας δείχνει πως το δικό μας περιεχόμενο είναι πιο σχετικό κι ας έχουμε χαμηλότερη
προσφορά. Άρα, θα δείξει εμάς πιο πάνω γιατί θεωρεί πως ο χρήστης θα βρει αυτό που ψάχνει πιο εύκολα.
Πως υπολογίζει όμως η Google τον δείκτη ποιότητας;
Υπάρχουν πολλοί παράμετροι. Μερικοί από αυτούς είναι:
Ποιό είναι το ποσό της προσφοράς μας
Ποια είναι η αναμενόμενη αναλογία εμφανίσεων προς κλικ
Πόσο σχετική είναι η σελίδα προορισμού μας με την αναζήτηση του χρήστη
Πόσο σχετική είναι η ίδια η διαφήμισή μας με την αναζήτηση του χρήστη
Πόσο εύκολα προσβάσιμη είναι η ιστοσελίδα μας από κινητές συσκευές
Πόσο γρήγορη είναι η ιστοσελίδα μας (σχετικό άρθρο)
Άρα, έχοντας ένα καλό δείκτη ποιότητας, μόνο όφελος μπορούμε έχουμε.
Όφελος που φαίνεται τόσο στην απόδοση όσο και στο κόστος της διαφήμισης.
Στην παρακάτω εικόνα, μπορείτε να δείτε μια καμπάνια μας για ενοικιάσεις αυτοκινήτων με
μέσο όρο δείκτη ποιότητας πάνω από 8/10. Αυτό έχει αποτέλεσμα να κρατάμε ένα εξαιρετικά χαμηλό
κόστος ανά κλικ σε ένα περιβάλλον που είναι άκρως ανταγωνιστικό.
Πως η ιστοσελίδα σας μπορεί να επηρεάσει την απόδοση των διαφημίσεων
Όπως θα έχετε ήδη διαπιστώσει, η ποιότητα της ιστοσελίδας επηρεάζει σημαντικά
την απόδοσή μας στη Google.
Αν πάρετε τον εαυτό σας για παράδειγμα, αυτό που ιδανικά θα θέλατε από μια ιστοσελίδα είναι:
Να φορτώνει γρήγορα (σχετικό άρθρο)
Να σας δίνει αυτό για το οποίο μπήκατε
Να είναι εύκολη στην πλοήγησή της
Να είναι ξεκάθαρη
Τα ίδια ακριβώς πράγματα θέλει η Google! Οπότε δεν αρκεί μόνο να πληρώνει κανείς,
πρέπει αυτό που προσφέρει να είναι σωστό και ανταγωνιστικό.
Οι χρήστες «κρίνουν» μια ιστοσελίδα μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Αν η δική σας δε τους
κερδίσει, θα την κλείσουν και θα πάνε στην αμέσως επόμενη. Όταν όμως έχετε πληρώσει αυτό το κλικ που
φέρνει τον επισκέπτη σε σας, κι αυτός φύγει αμέσως, τότε έχουμε να κάνουμε με 100% χάσιμο.
Θα καλούσατε, άραγε, ποτέ επισκέψεις στο σπίτι σας αν αυτό ήταν ακατάστατο; Πριν επενδύσουμε λοιπόν σε κινήσεις
που θα φέρουν κόσμο στο ηλεκτρονικό μας σπίτι, θα πρέπει πρώτα να είναι έτοιμο να δεχτεί επισκέψεις.
Μια ποιοτική ιστοσελίδα παίζει καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία μιας καμπάνιας στη Google.
Διαφήμιση στη Google: Πόσα χρήματα πρέπει να επενδύσετε για να δείτε αποτελέσματα
Βάσει στατιστικών που έχει δημοσιεύσει η ίδια η Google (πηγή), για κάθε 1€ που δαπανάτε στην πλατφόρμα,
παίρνετε πίσω τουλάχιστον 2€. Μια αναλογία που δεν είναι καθόλου άσχημη είναι η αλήθεια.
Πέρα όμως από τη Google, αυτό είναι κάτι που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε κι εμείς βάσει της πολυετής
εμπειρίας μας. Βέβαια, αυτό δεν απαντά στην ερώτηση για το ποσό που θα πρέπει να επενδυθεί.
Την ερώτηση αυτή δε μπορεί να την απαντήσει κανείς στον αέρα. Έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες
και ο βασικότερος όλων είναι ο ανταγωνισμός του κλάδου σας.
Έχουμε συναντήσει κλάδους στους οποίους ένα μοναδικό κλικ έφτανε μέχρι και τα 7€. Άρα
το ερώτημα αυτό είναι καθαρά επιχειρηματικό και συνοψίζεται στο εξής:
«Βάσει του κέρδους που περιμένω, αξίζει να επενδύσω στη Google;».
Σε αυτό μπορούμε να σας βοηθήσουμε αφού κάνουμε έρευνα του κλάδου σας και αφού αναλύσουμε τον ανταγωνισμό σας.
Αν θέλετε όμως μια γρήγορη απάντηση στο αν αξίζει η όχι, κάντε εσείς οι ίδιοι μια αναζήτηση.
Οι ανταγωνιστές σας διαφημίζονται; Αν διαφημίζονται τότε ναι, κατά πάσα πιθανότητα αξίζει να διαφημιστείτε κι εσείς.
Αν πάλι δε διαφημίζονται, ίσως είναι μια καλή ευκαιρία να βγείτε εσείς πιο εύκολα μπροστά!
Τι είναι στην πραγματικότητα το Google Ads
Μας αρέσει να παρομοιάζουμε τη διαφήμιση στη Google σαν ένα online χρηματιστήριο.
Οι τιμές των διαφημίσεων καθορίζονται από την προσφορά και τη ζήτηση των διαφημιζόμενων.
Έτσι, το Google Ads δεν είναι ποτέ σταθερό.
Πηγή : readmore.gr/blog/diafimisi-google-ads/